Meta Ads to Najbardziej Efektywne Kampanie Reklamowe w eCommerce

Kampanie reklamowe w kanale Meta ADS to najpopularniejsze źródło pozyskiwania klientów w sektorze eCommerce.

Kampanie Reklamowe Na Facebooku I Instagramie

Meta ADS to jeden z najskuteczniejszych i najbardziej zaawansowanych systemów reklamowych na świecie. Ogromna społeczność wokół platformy oraz zaawansowane narzędzia do tworzenia reklam pozwalają w pełni wykorzystać potencjał grupy odbiorców zgromadzony wokół social media.

Kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie (Meta) mogą być uruchomione pod wiele optymalizacji takich jak liczba zamówień, wartość sprzedaży, koszt zakupu, wartość ROAS, ruch, aktywność w social media i wiele wiele więcej.

Kampanie reklamowe w kanale Meta Ada niezwykle często się zmieniają, a platforma cały czas pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytmów.

w 2024 roku jednym z najważniejszych aspektów w reklamie to: kreacja reklamowa (video), landing page i oferta.

Sprzedaż to najczęściej wypadkowa tych trzech zmiennych.

Kreacja reklamowa

To pierwszy najistotniejszy element skutecznej kampanii reklamowej.

W reklamie płacisz za 1000 wyświetleń, dlatego istotne jest to, aby Twoja reklama kupiła uwagę jak największej ilości osób.

Landing page

Drugi najistotniejszy element to podstrona, na którą kierujemy ruch. Najczęściej wskazywana strona to product page, ale nie zawsze jest on wystarczający.

Czasem zachodzi potrzeba przygotowania dedykowanej podstrony do Twojej kampanii reklamowej na której "rozgrzejesz" treścią użytkowników.

Oferta dla klienta

Oferta dla klienta to trzeci najistotniejszy element Twojej kampanii reklamowej.

Jeśli Twoja oferta będzie niedostosowana do rynku, np. próbujesz sprzedać produkt występujący w wielu sklepach internetowych o wiele drożej niż konkurencja, to klienci mogą uciec do innych sklepów internetowych.

Reklama również nie polega na dumpingu cenowym. Twoja oferta musi być po prostu dostosowana do rynku.

Pierwszy Miesiąc Współpracy Na Elastycznych Dla Ciebie Warunkach!

Rozpocznij z nami współpracę marketingową na elastycznych dla Ciebie warunkach finansowych. Wybierz partnera, który będzie elastyczny i rozpocznie z Tobą współpracę z możliwością jej rozwiązania w każdym momencie w początkowym etapie współpracy.

Co więcej, jeśli nie osiągniemy sprzedaży w pierwszym miesiącu współpracy, to nie zapłacisz nam pełnej kwoty za ten okres pod warunkiem, że dostosowałeś się do wszystkich naszych rekomendacji przed rozpoczęciem reklamy!

Ty masz produkt? My mamy know-how jak go sprzedawać. Zależy nam na nawiązywaniu współpracy z Tobą jeśli masz produkt, który spełnia te założenia:
a) Twój produkt jest kierowany do szerokiego grona odbiorców,
b) Twój produkt jest wysokomarżowy,
c) Twój produkt jest unikatowy, wyróżnia się na tle konkurencji lub Twoja oferta jest najlepsza na rynku

Opinie

Historie Sukcesu Naszych Klientów

Zobacz historie doświadczeń we współpracy z nami od tych, którzy podjęli już decyzję, by nas wybrać.

“We współpracy z zespołem TIME4ECOMMERCE zmieniliśmy całkowicie strukturę naszego konta reklamowego na facebook'u podnosząc zwroty z wydatków na kampanie reklamowe dwukrotnie. Opracowaliśmy również strategię rozwoju brandu poprzez integrację z niszowymi, branżowymi marketplecami, dzięki czemu sprzedajemy w wielu kanałach i dywersyfikujemy naszą sprzedaż.”

Wiktor Fiszera,
CEO | GlamPosters

“Szybka obsługa, dobra komunikacja i skuteczna pomoc w bardzo różnych problemach i szukaniu nowych rozwiązań dla polepszenia efektywności sklepu."

Karolina - Menadżer eCommerce,
Undress Code
FAQs

Najczęściej Zadawane Pytania

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o Meta Ads? Zobacz najczęściej zadawane pytania.

W jaki sposób oceniamy skuteczność kampanii reklamowej?

Open

Skuteczność każdej kampanii reklamowej można ocenić po osiągnięciu przez nią pierwszych 50 zamówień.

Niemniej jednak przed wystąpieniem sprzedaży występują tak zwane zdarzenia przed zakupowe, czyli koszt za dodanie do koszyka i przejście do realizacji zamówienia oraz wskaźniki mierzalne na kampanii reklamowej jak CPM — koszt za 1000 wyświetleń, CTR — współczynnik kliknięć, częstotliwość wyświetlonej reklamy.

Jaki jest minimalny budżet reklamowy do rozpoczęcia kampanii reklamowej pod sprzedaż?

Open

Minimalny budżet reklamowy to 3000 zł netto, czyli 100 zł dziennie, aby przeprowadzić emisje kampanii reklamowej. Poniżej tego budżetu spada efektywność naszej pracy, ponieważ nie mamy przestrzeni na przeprowadzanie testów.

Jak mierzycie rentowność kampanii reklamowej?

Open

Rentowność pojedynczej kampanii reklamowej jest mierzona poprzez zwrot z wydatków na kampanię reklamową (ROAS).

W przypadku sklepu internetowego w całości liczymy łączne przychody i budżet reklamowy, ponieważ efektywność mierzenia sprzedaży nie pokrywa się w 100% z wygenerowaną sprzedażą np. ze względu na brak akceptacji ciasteczek do śledzenia użytkownika.

Jak szybko mogę wyskalować sprzedaż?

Open

Estymacje możemy zrealizować po pierwszym pełnym miesiącu prowadzenia kampanii reklamowych, ponieważ dopiero wtedy będziemy mieli cząstkowe dane dotyczące sprzedaży z przeprowadzonych przez nas działań.

Tworząc kampanie reklamowe opieramy się o nasze BESTPRACTICES, które ma swoje podłoże w doświadczeniu we współpracy ze sklepami internetowymi generującymi wielomilionowe przychody. Innymi słowy, mamy swoje sprawdzone metody działania i realizując dla Ciebie kampanie reklamowe robimy to co zawsze się nam sprawdzało.

Czy istnieje szansa, że nie sprzedam nic?

Open

Tak oczywiście. Niemniej jednak wtedy należy podjąć głęboką analizę komunikacji i kreacji reklamowych, sklepu internetowego, oferty i otoczenia konkurencyjnego.

Jak ważny jest sklep internetowy w kampanii reklamowej?

Open

Twój sklep internetowy to twój sprzedawca. Dobra kampania reklamowa ze słabym sklepem internetowym przyniesie słabe efekty oraz słaba kampania reklamowa z dobrym sklepem internetowym również przyniesie słabe efekty. Sukces w eCommerce można osiągnąć poprzez połączenie przemyślanej kampanii reklamowej wraz z dopracowanym sklepem internetowym.

Platformą, która osiąga u naszych klientów zdecydowanie najlepsze wyniki w sprzedaży to system Shopify. Shopify w porównaniu do innych platform już w podstawowej wersji sklepu internetowego daje szeroki zbiór zaawansowanych narzędzi marketingowych, które efektywnie przekładają się na wzrost sprzedaży.

Jako agencja TIME4ECOMMERCE świadczymy również usługi wdrażania sklepów internetowych w oparciu o technologię Shopify.

Czy kampanie reklamowe Meta Ads mogą działać skutecznie bez drugiego kanału reklamowego?

Open

Tak oczywiście. Często kampanie reklamowe w social media są reklamami rozpoczynającymi konwersję i poprzez odpowiednią strategię remarketingową możemy tworzyć efektywne ścieżki zakupowe w obrębie jednego kanału.

Niemniej jednak reklamy w social media wpływają pozytywnie na kampanie reklamowe na innych platformach takich jak np. Google Ads.

Czy mogę osiągnąć rentowność kampanii reklamowych od razu?

Open

Jest to możliwe, ale cel ten jest niezwykle ambitny, ponieważ w przypadku nowego konta reklamowego Twój Pixel nie ma danych o Twoich kupujących i z reguły musimy pierw pozyskać pierwsze zamówienia, aby nauczyć targetować Twoje reklamy w oparciu o np. grupy Look a Like z Pixela.

Kolejnym aspektem jest koszt za tysiąc wyświetleń (CPM), który jest droższy na nowych kontach reklamowych i musi upłynąć trochę czasu, zanim koszty za 1000 wyświetleń spadną.

Meta ocenia Twoje kampanie reklamowe, historie konta, historię płatności i fanpage — im lepsza ocena, tym tańsze reklamy.

Kontakt

Zaufaj ekspertom w branży e-commerce i marketingu cyfrowego

Skontaktuj się z nami i rozpocznij współpracę, która przyniesie realne efekty!

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana!
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza.